Connect with us

Рали спорт

Как интернет ще даде крила на Световния рали шампионат

Неочаквано за рали обществеността, Red Bull реши да поеме контролът върху Световния рали шампионат. Според Дитер Матешиц, собственик на енергийната напитка, е дошло времето, в което Red Bull трябва да започне да се грижи за развитието и популяризирането на шампионати, а не просто в инвестирането и спонсорската подкрепа към отбори и състезатели. Всъщност, ако се загледаме внимателно в автомобилите и пилотите, които участват в WRC, ще забележим, че Red Bull присъства по един или друг начин във всеки един екипаж от топ десет – дали като спонсор на Фолксваген и техния отбор, или личен партньор на Льоб, Хирвонен, Ожие, Сордо, Нювил, Костюшко. Това може би дава и една част от причината за интереса от страна австрийците към WRC.

Пред Red Bull стои трудната задача да осигури глобално представителство за Световния рали шампионат. По една или друга причина, ФИА не успяваше да намери правилния подход, за да накара големите спортни телевизии да се интересуват от случващото се в WRC. В отговор на липсващата цялостна концепция за развитието на шампионата, преди години един от традиционните партньори на Световния шампионат Евроспорт се отказа от отразяването му, реализира собствен шампионат с доста по-силно присъствие по телевизията, включително и на живо, като постави пред старейшините във ФИА много сериозни въпроси около бъдещето на световното първенство.

И в момента Red Bull води сериозна борба, за да наложи своя нов продукт – Световния рали шампионат. Вижда се, че откликът от страна на телевизиите е слаб. Нито една силна европейска медия не изяви желание да показва репортажите от провеждащото се в момента 81-во рали „Монте Карло”, легендарно състезание, което по традиция дава начало на новия сезон в WRC. Ситуацията става още по-критична, имайки предвид, че Великобритания за първи път остава без отразяване на случващото се в Световния шампионат.

До момента единствено австрийската Servus TV  (собственост на Red Bull), финландката MTV3 Max, френската Sport+, португалската Sport TV2 и австралийската Speed излъчват репортажите от екшъна около Валанс и Монако.

Фенове от целия свят търсят он-лайн излъчване на въпросните телевизии, за да могат да следят изявите на своите любимци, а форумите преливат от линкове към всякакви сайтове, които могат да им осигурят кадрите от WRC.

И поне според мен, именно в поведението на феновете се крие отговорът на въпроса „Как Red Bull ще даде крила на WRC” – интернет!

По една или друга причина, интернет винаги и бил силен приятел на феновете на рали спорта. Заради късните часове на репортажите по телевизиите или откровената липса на отразяване, феновете отдавна разбраха, че могат да намерят всичко, което ги интересува в глобалното електронно пространство.

В момента, в който пиша този материал, се разбра, че един от сериозните лидери в онлайн отразяването на спортни събития Laola1.tv е взел правата за излъчване на Световния рали шампионат в Германия и Австрия.Връзката между Laola TV и производителят на енергийни напитки също е силна – собственикът на онлайн медията е част от Red Bull Media House.

Може би от Red Bull наистина разбират, че интернет е мястото, където WRC може да разгърне пълния си потенциал – достатъчно подробни репортажи, които не се съобразяват с поредното излъчване на снукър, дартс и други подобни екстремни спортове; възможност за феновете да гледат колкото пъти искат репортажите; да проследят всичко най-интересно, където и да се намират по своя телефон, таблет или лаптоп; да споделят впечатления  и коментари. За участващите отбори в WRC, интернет също е удобно място да ангажират възможно най-голям брой почитатели, които да превърнат в свои лоялни клиенти – Фолскваген правят първите сериозни стъпки в тази насока със своя сайт RallyTheWorld.com.

Интернет предлага и друго много важно предимство – преките предавания вече няма да зависят от другите събития в програмата на телевизиите. А те вече са достатъчно лесни за осъществяване, през миналата година дори в България феновете на рали спорта проследиха супер-специалния етап на рали „Хеброс”  онлайн в HD формат, благодарение на списание Evo България.

Изводът, поне според мен е, че Red Bull с типичната си иновативност и непрестанно желание да надскача поставените рамки, може наистина да донесе нова ера за WRC. Това обаче зависи от начина, по който Световния рали шампионат ще бъде представен пред  производителите на автомобили, спонсорите, като достатъчно силна маркетингова платформа  и най-вече на феновете, които са най-важната част за успеха на WRC. Интернет е достатъчно удобно и подходящо средство за успешното реализиране на тази задача и е въпрос на време това да бъде оценено подобаващо.

Newsletter Signup

Click to comment

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Newsletter Signup

Copyright © 2019 RacingFactory.

Connect
Newsletter Signup