Connect with us

Рали спорт

Още от същото, моля!

Феновете могат да бъдат  доволни – сезон 2020 започна грандиозно! След толкова борба, емоции и атрактивни моменти, надали има някой, който да се съмнява, че ни очакват невероятни състезания до финала на шампионата в Япония през ноември. Момчета, още от същото, моля!

Photographer Credit: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool
Photographer Credit: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Световният рали шампионат (WRC) се намира в състояние, което може да радва всички – от пилоти, през фенове, организатори, промоутъри и дори FIA. Това е големият извод от завършилото преди няколко часа рали „Монте Карло“. Въпреки напускането на Citroen като заводски отбор и отпадането на Чили от календара на състезанията (по независещи от промоутъра или FIA причини), първенството се намира в изключителна позиция – откриващит кръг за 2020 година го доказа по недвусмислен начин. Въпреки топлото време и липсата на кой знае колко сняг и лед върху етапите (традиционна гаранция за екшън и интригуващи ситуации), състезанието предложи невероятни моменти – фантастичните кадри от четвъртък вечер, когато хиляди фенове си устроиха пищна заря на отсечката „Bayons – Bréziers“, която бе достоен конкурент на най-извратените новогодишни бомбандировки в България; през фрапиращия инцидент на новокоронясаните световни шампиони От Танак и Мартин Йорвеоя в петък сутрин и се стигне до бруталната битка между Тиери Нювил, Себастиен Ожие и Елфин Евънс, които се събраха в по-малко от 7 секунди след два дни и половина каране.

Класирането в първия кръг от Световния рали шампионат показа, че първенството определено е най-конкурентното в света на автомобилните спортове и ни очаква грандиозен сезон. Тиери Нювил и Николас Жилсул успяха да извоюват първата си победа в Княжеството, след като демонстрираха недостижимо темпо в неделя и се наложиха над Ожие и Евънс. Пилотите на Toyota Gazoo Racing, за които „Монте Карло“ бе първи старт с новия за тях Yaris WRC, дадоха заявка, че ще бъдат най-силното и балансирано дуо през годината. Въпреки липсата на опит с колата, двамата бяха начело в по-голяма част от състезанието и Томи Макинен може да бъде спокоен за бъдещето на отбора. Карането на Кале Рованпера обнадежди феновете му, че младият финландец ще подхожда с хладен ум към предизвикателната ситуация, в която се намира, и няма да бъде типичният тийнейджър, който ще нанася щети за милиони евро.  Без сериозни грешки през целия уикенд Кале постигна най-добрия си резултат във WRC – пето място.

Дългоочакваната битка между съотборниците в Hyundai Motorsport От Танак и Тиери Нювил не се състоя, тъй като световният шампион катастрофира брутално в петък сутрин. Инцидентът на естонеца показа, че постоянните срещи и неспиращата работа по отношение на сигурността на рали автомобилите дава резултати – човек трудно може да повярва, че след инцидент с над 180 км/ч. и генерирано натоварване от 35G пилот и навигатор ще излязат сами от автомобила, а ролбарът на колата няма да помръдне.

Отразяването на състезанието от платената платформа WRC All Live и новият уеб сайт на шампионата показват, че промоутърът все повече се вслушва в мнението на феновете, а това е гаранция, че нещата ще вървят добре. Самият факт, че правата за шампионата вече се търгуват успешно в страна като България, в която до преди години нямаше телевизия, която да иска да показва WRC дори и  за 1 лев, говори красноречиво, че работата на WRC промоутъра е правилна.

В дните преди състезанието, голямата новина за българските фенове бе купуването на правата за шампионата от спортните канали на А1 България – MaxSport. За следващите три години те ще показват отсечките на живо и обзорите от шампионата за българските зрители, а персонализираните поздрави за родните почитатели на шампионата от Танак, Льоб и Нювил доставиха още по-голямо удоволствие.

Само за три години правата за излъчването преминаха през Българската национална телевизия, БТВ Медия Груп и стигнаха до MaxSport – факт, който добре трябва да говори за популярността на шампионата у нас и възможния бизнес с отразяването на WRC.  Дано от А1 България оценят това и поставят предаванията от шампионата като водещ акцент в своята програма.

Феновете могат да бъдат  доволни – сезон 2020 започна грандиозно! След толкова борба, емоции и атрактивни моменти, надали има някой, който да се съмнява, че ни очакват невероятни състезания до финала на шампионата в Япония през ноември. И понеже човек трудно се насища към хубавото: „Момчета, още от същото, моля“!

Newsletter Signup

Click to comment

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Пет неща, които научихме от рали Мексико

Рали спорт

Рали „Мексико“ 2020 – етапите

Рали спорт

Защо да посетим рали Турция и през тази година?

Lifestyle

Пет неща, които научихме от рали Швеция

Рали спорт

Newsletter Signup

Copyright © 2019 RacingFactory.

Connect
Newsletter Signup