Connect with us

Рали спорт

Пет неща, които научихме от рали Швеция

Евънс и Мартин триумфираха в състезанието, като по този начин си върнаха с лихвите отнетото в първия кръг от шампионата. От Танак и Мартин Йорвеоя показаха, че страшният инцидент в първото рали за сезона ни най-малко не ги е разколебало по пътя им към дублиране на титлата, а 19-годишната сензация Кале Рованпера се качи за първи път на подиума в кръг от WRC, печелейки и първия си power stage.

Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Въпреки всички трудности, породени от екстремните метеорологични условия, екипажите, участващи в най-конкуретният моторспорт шампионат в света, показаха, че почти нищо не е в състояние да им попречи в преследването на шампионската титла.

Елфин Евънс и Скот Мартин триумфираха в „осакатеното“ рали „Швеция“, като по този начин си върнаха с лихвите отнетото в първия кръг от шампионата в Монте Карло. От Танак и Мартин Йорвеоя показаха, че страшният инцидент в първото рали за сезона ни най-малко не ги е разколебало по пътя им към дублиране на титлата, а 19-годишната сензация Кале Рованпера се качи за първи път на подиума кръг от WRC, печелейки и първия си power stage.

Ето какво научихме след вълнуващото приключение наречено рали „Швеция“ 2020:

Недосегаемото трио се превърна в квартет

Photographer Credit:
Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

С победата си в шведското рали и почти перфектното си представяне в рали „Монте-Карло“, Елфин Евънс и Скот Мартин по недвусмислен начин се присъединиха към водещото трио в борбата за шампионската титла във WRC. Ако досега бяхме сигурни, че само Танак, Нювил и Ожие са способни на онова „специално“ темпо, което гарантира място в борбата за титлата, то в началото на сезон 2020 Евънс убедително нахлу в триото на лидерите, превръщайки го в квартет. Това е гаранция, че трудно ще видим скучно рали до края на годината в Световния рали шампионат, а битката между четиримата може да се превърне сезон 2020 в един от класическите в историята на WRC!

 

Кале Рованпера е бъдещето

Представянето на 19-годишният дебютант Кале Рованпера бе изумително! Въпреки изключително трудните и непредсказуеми условия по време на рали „Швеция“, както и липсата на достатъчно опит със заводски автомобил от категорията „WRC“, Кале и неговият навигатор Йоне Халтунен показаха изключително зряло каране и постоянно темпо. На финала на вторият кръг от шампионата, Рованпера спечели първият си подиум в пряка битка със шесткратният световен шампион Себастиен Ожие и отказа своите конкуренти в брутално тежките условия на power stage-а, печелейки допълнителни пет точки. И ако досега си мислихме, че Кале може да се намеси в борбата за титлата след едва няколко години, то вече можем да бъдем сигурни, че той ще е сериозен фактор още в тазгодишното първенство. Разбира се, пред Кале има още много предизвикателства и трудности, но талантът му е неоспорим!

Томи Макикен е „друга бира“

Photographer Credit: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Случилото се с Яри-Мати Латвала може да се смята за лъжичката катран в солидното представяне на Toyota Gazoo Racing в рали „Швеция“. Човешка грешка и малшанс при преминаването през тежките трасета от първия ден на състезанието, доведоха до нелеп технически проблем в бялата Toyota Yaris WRC с номер 10. Лошият късмет на Латвала в последната година, когато първо се раздели със своята годеница, а в последствие загуби титулярното си място в Toyota, продължи и с неволите в рали „Швеция“. Яри-Мати трябваше да се „бръкне“ с над 400 000 евро, за да може да участва в състезанието с „частен“ Yaris, а организаторите съкратиха драстично броя на специалните етапи, които трябваше да се карат. После пък дойде техническият проблем и реално Латвала не се докосна и за миг до интригата в шведското рали. Минути след разочароващото отпадане се случи нещо, което не е типично за моторспорта на високо ниво – проява на човечност. Първо Томи Макинен обяви, че причината за отпадането на неговия сънародник е породено от човешка грешка, а в последствие съобщи, че Латвала получава шанс за „безплатно“ рали с отбора в Сардиния. С действията си Макинен показа по недвусмислен начин, че е съвсем различен тип „мениджър“ и човешкото отношение към пилотите не му е чуждо. Разбира се, доста по-популярно е да прегръщаш всички пилоти и навигатори, когато те снимат камерите, но доста по-трудно е да бъдеш човек при комуникацията си с тях в истински трудните моменти.

Оливър Сисла напуска 

Photographer Credit: Red Bull Content Pool

Управляващият директор на WRC Promoter GMBH (организацията, която се грижи за търговските и медийни права на Световния рали шампионат) Оливър Сисла обяви, че напуска в края на юни. Сисла е отговорен за медийната революция, която върна WRC в челото на най-популярните автомобилни шампионати в света. След краха на предишния промоутър Nort One Televison през 2012 година, бъдещето на световното първенство по рали изглеждаше мрачно. С много работа и най-важното – допитване до феновете на спорта, Сисла и неговият екип успяха да превърнат WRC в телевизионен спорт. Това от своя страна доведе до 500 % увеличение на стойността на шампионата, привличането на нови рекламодатели и вдигане на конкуренцията до изключително ниво. Пред следващия мениджър обаче стоят нови сериозни предизвикателства – задържането на достигнатото ниво, привличането на нови производители и намирането на баланс между атрактивни дестинации и историческите корени на спорта.

В поддържащите категории интрига също не липсва

Борбата при автомобилите от категория R5 беше на много високо ниво през целия уикенд! Независимо от спорното разделение на тези автомобили в категории WRC2 и WRC3, на финала първите три R5-ци завършиха в 7 секунди. Битката между Яри Хутонен, Емил Линдхолм и Мадс Остберг показа, че нивото на конкуренция там е изключително и в бъдеще тя може да генерира „свежа кръв“ за „големия“ шампионат. Дано с развитието на правилата през 2022-ра година повече заводски отбори влязат в шампионата, за да може безспорните таланти, идващи от поддържащите категории, да намерят своето логично развитие на най-високо ниво.

Следващият кръг от шампионата е след по-малко от месец в Мексико, а генералното класиране след рали „Швеция“ показва, че можем да очакваме пореден невероятно „силен“  уикенд. Българските фенове могат да следят всичко най-интересно по каналите на MaxSport или в платената платформа WRC All Live – адреналинът е гарантиран!

Newsletter Signup

Click to comment

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Пет неща, които научихме от рали Мексико

Рали спорт

Рали „Мексико“ 2020 – етапите

Рали спорт

Защо да посетим рали Турция и през тази година?

Lifestyle

Рали Швеция 2020 – етапите

Рали спорт

Newsletter Signup

Copyright © 2019 RacingFactory.

Connect
Newsletter Signup