Connect with us

Моторспорт

Ще „убие“ ли България своя лъв в картинга?

Дали България отново ще загуби своя лъв в моторните спортове? Историята показва, че успелите българи се оценяват едва когато си отидат. Дано Никола бъде първият, за който в чужбина се пише – той се състезава с подкрепата на България!

Едно крехко българско момче спечели титлата в световните WSK картинг серии! Никога досега български пилот не е постигал такъв успех. Триумф извоюван в бруталната конкуренция на още 96 състзезателя. Някои от тях ще бъдат пилоти във Formula 1 след няколко години, други ще разчитат на неограничени бюджети от своите богати родители през цялата си кариера, а трети ще бъдат подкрепяни от своите държави, защото ръководителите им са осъзнали, че инвестицията в автомобилните спортове редуцира броя на жертвите по пътищата.

Но те бяха победени до един от разчитащия на своя чист талант и скромна семейна подкрепа Никола Цолов. Не е нужно да споменавам, че Никола не получава държавна подкрепа и няма сериозни спонсори.

Неговият успех бе отразен относително добре от българските медии, но ако Цолов се състезаваше за Чехия например, постижението му щеше да бъде водеща новина навсякъде.

Спортният министър Красен Кралев, който иначе щедро публикува своите снимки със спортисти, постигнали успехи за България, все още не е намерил време, за да приеме малкия герой или поне да се позаинтересува от какво би се нуждаел Никола по пътя си към големите автомобилни шампионати. Може би няма време от скандалите в българския футбол, за който държавата щедро налива „пари в пясъка“ на посредствеността. Факт е, че награди за своите постижения получиха спортисти от всякакви дисциплини, но все по-рядко от автомобилните.

Дали българският бизнес ще обърне внимание на един от най-големите български таланти появявали се в картинг спорта? Дали социалната им отговорност ще надхвърли изтърканите кампании носещи удовлетворение само на разработилите ги „специалисти“? Не знам, но възможността България има да има свой силен представител в едни от най-имиджовите и рейтингови спортове е огромна и не трябва да бъде изпускана в никакъв случай.

Защото освен престиж, успехите в моторните спортове носят решения за справяне с проблемите по пътищата и образоването на младежта в тази сфера.

Преди години нашата страна постигна също немислим успех – трето място в Световния рали шампионат за млади пилоти. Тогава нито бизнесът, нито федерацията, а още по-малко държавата реши, че авторът му заслужава подкрепа. Резултатите от това са известни на всички – един от най-големите ни таланти в моторните спортове вече не е сред нас.

Дали България отново ще загуби своя лъв в моторните спортове? Историята показва, че успелите българи се оценяват едва когато си отидат. Дано Никола бъде първият, за който в чужбина се пише – той се състезава с подкрепата на България!

Newsletter Signup

1 Comment

1 Comment

  1. Един от опашката

    декември 2, 2019 at 6:22 am

    „трай коньо за зелена трева“.Старата Българска и не увяхваща поговорка. Още десетки млади надежди ,чакат за това внимание. даже не и за финансиране толкова, колкото за внимание. Ако Държавата прояви това въпросно внимание, всичко ще става в пъти по-лесно . Но уви. Само „нашите гуши“ са важни. Вие да го …..

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Newsletter Signup

Copyright © 2019 RacingFactory.

Connect
Newsletter Signup